Skip navigation

Pe fondul acestor zile, în care toți alergăm căutând acel cadou perfect pentru noi înșine sau pentru acei oameni speciali din viața noastră. Aceste zile ce fără să realizăm ne învăluie cu acea magie a copilăriei și poveștilor, mirosul bradului, luminițele, globulețele și strălucirile fel și fel, am considerat oportun să vă ofer o poveste cât se poate de reală.
Povestea este o analogie a poveștii din copilărie ”Lupul și cei trei porcușori”, în cazul istorisirii mele, lupul fiind realitatea frământată și dinamică a societății noastre, atât de temută de cei mai mulți, iar porcușorii fiind reprezentarea fidelă a celor trei tipuri de atitudini vis-a-vis de necesitatea construirii unei identități profesionale și personale.
Astfel…să purcedem de la ideea sau conceptul că trebuie să Descoperi, Definești și să Dezvolți marca personală, conceptul celor 3D ce atât de mult și des îl folosesc pentru a clarifica ”scenariul” unei mărci proprii. Pentru a obține rezultate este necesar să ai obiective clare în ceea ce privește marca ta. Această marcă o poți fundamenta doar pe fermitatea unei oferte profesioanle valoroase, sau mai bine spus pe autenticitate, pe care trebuie să o construiești pe lungul drum al unei strategii de marketing pesonal cu obiectivul primordial de a obține o vizibilitate importantă.
Evident, este mai ușor de spus decât de făcut, însă conștientizați că fără un destin precis este imposibil să plănuiți o strategie.
În ceea ce privește vizibilitatea, notorietarietatea sau marca personală, există mult interes însă puțină pasiune. Se vorbește și se folosește mult setul de instrumente dispus de platformele de social-media, însă participarea la aceste paltforme se face de o forma mai degrabă pasivă decât activă sau implicată.

evasbrand cei trei porci
Odată cu venirea Lupului, adică a necesității de a te identifica printr-o marcă personală, pe fondul dinamismului pieței muncii, economiei, tehnologiei, etc, puține persoane au considerat necesar a învăța să își construiască o ”casă proprie” pentru a se proteja de acest dinamism/cutremur socio-cultural-tehnologic ce reorganizează totul.
Atiutdine 1 – Porcușorul cel Leneș: fiind el leneș și lipsit de zel nu face nimic pentru a aplica conceptul 3D. Maximul apogeului carierei sale este prezența în Youtube pentru a viziona caței, pisicuțe și fluturași. Aceasta atitudine nu ajută deloc, nu te poziționează decât în marea mare uniformă a nimănui, slăbind proiectul de viitor. Casa Purcușorului cel Leneș cade la prima suflare a Lupului dominant.
Atitudine 2 – Porcușorul Comod: el a conștientizat necesitatea unei mărci personale, așa că își creează o pagină personală de Facebook, chiar și un basic in LinkedIn și din când în când mai participă și la câte un eveniment de networking, însă cu o pasivitate ce pe tine ca privitor te scoate din sărite. În mod practic nu-i folosește acest minim efort la nimic altceva decât la a-l pune în situația de a uita datele de intrare în cele două platforme digitale.Poate că va avea o oportunitate minimă în fața Lupului, însă nu va rezista decât un timp extrem de scurt. Asta pentru a nu aduce în discuție cât de vânat va fi de alți Porcușori Comozi sau Leneși…
Atitudine 3 – Porcușorul ”Don Porc”: acesta decide să își facă o strategie solidă de marcă personală, cu toate elementele și fundațiile bine solidificate. Acest Porcușor își propune să devină Domnul Porc, și chiar reușește căci alege o combinație inteligentă și activă de instrumente online și offline pentru a se promova. Acest viitor Don Porc, privește în ansamblu toată deschiderea pieței de target, își împarte și afișează caracteristicile, crează și construiește. Don Porc deja s-a Descoperit, a reușit să se Definească și acum lucrează activ la a se Dezvolta. El folosește în mod consecvent și coerent toate instrumentele 2.0 pentru a-și crește prestigiul și notorietatea în lumea reală, profitând de toate întrunirile și evenimentele în care se fac prezentări și se câștigă clienți și colaboratori.
Astfel povestea se încheie cu acel ”și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți…” cu ieșirea din cadru a Lupului feroce la braț cu Porcușorul ”Don Porc” într-o atmosfera de reală prietenie și reciproc respect.

The End!!!

Sărbători Fericite cititori, gânduri și proiecte de succes și început de nou an pozitiv!
Până la o nouă revedere, vă salut Don Porc!

M.L.

also here…Eva’s Brand

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: